Příprava na mistrovství ČR řidičů záchranných služeb

Chystáme se na Mistrovství ČR řidičů zdravotnických záchranných služeb. A jakkoliv jsou všichni naši řidiči úžasní, což v praxi dokazují den co den,  reprezentovat do Zlína nás v květnu mohou jet jen dva. Deset zájemců o reprezentaci se tedy dnes utkalo v prostorách autoškoly Havlík u liberecké Arény. Vyzkoušeli si své dovednosti například v těchto disciplínách: slalom, rychlost, znalost předpisů, výměna poškozené pneumatiky či jízda na přesnost. O výsledcích celonárodního mistrovství v květnu budeme samozřejmě informovat, našim kolegům budeme držet palce.

Každý den brázdí silnice Libereckého kraje při cestách za pacienty 31 aut Zdravotnické záchranné služby LK. Za rok řidiči, kterých u záchranky pracuje 150, najezdí téměř 1,8 milionů kilometrů. K dispozici mají 40 velkých sanit Mercedes Benz a 15 vozů Škoda Kodiaq, které nejsou určeny pro přepravu pacientů.
Vozidla RV (randez-vouz), jejichž posádku tvoří lékař a řidič záchranář jsou rozmístěna na deseti výjezdových základnách po celém Libereckém kraji. Vozidla RZP, která slouží i pro transport pacientů a jejichž posádku tvoří záchranář a řidič záchranář, jsou rozdělena do 21 výjezdových skupin.

Celkově v loňském roce vozy ZZS LK najezdili 1 781 093 km, což je oproti předchozímu roku o 12 407 kilometrů více. Oproti roku 2020 záchranáři ale zaznamenali i významný nárůst počtu výjezdů.

Počet výjezdů vozidel ZZS LK

r. 2018 –  61 419
r. 2019 –  61 672
r. 2020 –  60 788
r. 2021 – 64 088

Ani řidičům sanitek se bohužel nevyhýbají dopravní nehody. V roce 2021 jsme jich museli řešit 18, ve čtrnácti případech byla vina či spoluvina na straně ZZS LK. Ve srovnání s předchozími lety ovšem nehodovost klesla o 70 procent (v roce 2017 záchranáři „bourali“ 62krát). „Již pátým rokem se snažíme s řidiči ZZS LK mnohem více pracovat. Máme například vlastní školení s rozborem dopravních nehod vozidel ZZS LK, jezdíme na výcvik na polygonu Most, pořádáme vlastní cvičení a školení ve Svébořicích, které je zaměřené i na obtížnou jízdu v terénu,“ vysvětlil vedoucí dopravy ZZS LK Aleš Smetana.

Doplnil, že jednou z nejčastějších nehod řidičů ZZS LK jsou drobné kolize při couvání. I na ně se tedy letos chce při školeních zaměřit, aby řidiči přesně věděli, jak postupovat při couvání za stižených podmínek, popřípadě za snížené viditelnosti.

Zanechte odpověď